Twój koszyk jest obecnie pusty!
Regulamin sklepu internetowego
§ 1
- Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:
- Sprzedawcy – należy przez to rozumieć spółkę Optident Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu ( 52-326), ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 4, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia- Fabrycznej we Wrocławiu , VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000951941, NIP 8971615843, REGON 932093922.
- Sklepie – należy przez to rozumieć sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem https://optident.pl/sklep/
- Kliencie – należy przez to rozumieć przedsiębiorcę w rozumieniu art. 431 Kodeksu Cywilnego dokonującego zakupu lub zamawiającego usługę za pomocą Sklepu. Zastrzega się, że Klientem nie może być konsument w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego ani osoba fizyczna, do której stosują się przepisy dotyczące konsumenta określona w art. 3855 Kodeksu Cywilnego.
- Koncie – należy przez to rozumieć konto Klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego w sklepie Zamówieniach.
- Regulaminie -należy przez to rozumieć niniejszy regulamin Sklepu
- Zamówieniu -należy przez to rozumieć oświadczenie woli Klienta składane za pomocą odpowiedniego formularza udostępnianego w ramach Sklepu, w szczególności przez oznaczenie produktów oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Towarze – należy przez to rozumieć dostępną w Sklepie rzecz ruchomą
- Szkoleniu – należy przez to rozumieć dostępną w Sklepie usługę wg zasad określonych w Regulaminie szkoleń .
- Produkcie -należy przez to rozumieć dostępny w Sklepie Towar, Szkolenie, Oprogramowanie/ jego aktualizacja oraz testy i przeglądy specjalstycze.
- Umowie Sprzedaży -należy przez to rozumieć umowę sprzedaży Produktu zawieraną między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosownie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
Do umów zawieranych na podstawie niniejszego Regulaminu nie mają zastosowania postanowienia art.66(1) kodeksu cywilnego.
§ 2
Sklep Internetowy https://optident.pl/sklep/ dostępny pod adresem internetowym https://optident.pl/sklep/ prowadzony jest przez spółkę Optident Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu ( 52-326), ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego 4, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia- Fabrycznej we Wrocławiu , VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000101509, NIP 8971615843, REGON 932093922.
§ 3
- Do korzystania ze Sklepu, w tym rejestracji, logowania, przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- Urządzenie końcowe z dostępem do sieci internet i aktualną przeglądarką obsługującą najnowszą wersję języka JavaScript
- Aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)
- Włączona obsługa plików cookies
Dodatkowo, do udziału w znajdujących się w asortymencie Sklepu szkoleniach zdalnych niezbędne jest urządzenie spełniające wymagania techniczne wykorzystywanej w szkoleniu platformy telekonferencyjnej. Platforma określona jest w opisie szkolenia.
§ 4
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie Zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami 5 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających wraz ze zgodami na ich wykorzystanie w zakresie umożliwiającym realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie wyrażone są w polskich złotych i uwzględniają podatek VAT.
- Wszystkie oferowane przez Sklep Towary są fabrycznie nowe.
- Na ostateczną kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Usługi oferowane jako Produkty przez Sprzedającego, w takie jak kursy, kongresy przygotowawcze i szkolenia ze względu na swoją specyfikę nie podlegają dostawie określonej w § 7 ust.1 niniejszego Regulaminu.
- Klient składając Zamówienie na usługę zobowiązuje się dotrzeć na czas w określone w ofercie Sklepu miejsce wykonania usługi.
- Usługi oferowane jako Produkty przez Sprzedającego takie jak testyi przeglądy specjalistyczne ze względu na swoją swoją specyfikę nie podlegają dostawie określonej w 7 ust.1 niniejszego Regulaminu. Będą one wykonywane po wcześniejszym ustaleniu terminu przez wyspecjalizowanych serwisantów Sprzedawcy w miejscu zamontowania aparatu.
- W przypadku nabycia Produktu w postaci Oprogramowania/jego aktualizacji – instalacja odbywać się zdalnie, w uzgodnionym przez Strony Umowy Sprzedaży terminie za pomocą oprogramowania TeamViewer. Postanowień 7 ust.1 Regulaminu nie stosuje się.
§ 5
- Aby założyć konto w Sklepie, należy wypełnić formularz rejestracji udostępniany przez Sklep. Jeśli Klient jest osobą fizyzną, niezbędne jest podanie w nim imienia i nazwiska, NIP oraz adresu e-mail Klienta. W przypadku, gdy Klient jest osobą prawną wymagane są nazwa ( firma pod jaką działa), NIP, REGON i e-mail Klienta.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie hasła oraz loginu, którego rolę pełnią zamiennie adres e-mail oraz nazwa konta. Dane logowania określane są po raz pierwszy przez Klienta przy rejestracji i posiada on możliwość zmiany nazwy konta, przypisanego adresu e-mail oraz hasła za pośrednictwem odpowiednich przycisków interfejsu.
- Klient powinien przechowywać w poufności nadane podczas rejestracji hasło i nie powinien udostępniać go osobom trzecim. W celu zapewnienia możliwie wysokiego stopnia bezpieczeństwa, zaleca się, by Klient nie zawierał w haśle popularnych słów, a także by nie wykorzystywał haseł z innych serwisów oraz by stosował regularne zmiany hasła.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłania stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres Sprzedawcy.
§ 6
W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu
- wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
- kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności,
- opłacić zamówienie w określonym terminie.
Błędnie złożone zamówienia nie będą rozpatrywane.
§ 7
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- Paczka kurierska TNT ( Fedex) – koszt przesyłki wynosi 20 zł i jest doliczany do kwoty zakupu.
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
- Szybkie płatności elektroniczne – platformaPrzelewy24
Płatność dokonywana jest przy zakupie ( bez jej uiszczenia zamówienie nie będzie zrealizowane). Po 24 godzinach zamówienie oczekujące na płatność zostanie anulowane.
§ 8
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia zgodnie z § 6 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca w przeciągu 24 godzin potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. Wiadomość zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie do 2 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
§ 9
- Odbiorca przyjmując towar powinien sprawdzić w obecności przewoźnika jego stan i zgłosić wszelkie zastrzeżenia dotyczące stanu przesyłki w chwili dostawy (w przypadku widocznych braków lub uszkodzeń) lub w terminie 3 dni od daty dostawy (w przypadku braków lub uszkodzeń niewidocznych) oraz powiadomić o szkodach sprzedawcę. Jeżeli odbiorca nie zgłosił tych zastrzeżeń w omawianych terminach istnieje domniemanie, że towar, który otrzymał jest zgodny z towarem opisanym w liście przewozowym.
- W przypadku, gdy przesyłka z zamówionym towarem nosi ślady uszkodzenia, wskazane jest by Klient sporządził z udziałem kuriera (przewoźnika) protokół uszkodzenia przesyłki, który jest dowodem uprawdopodabniającym, iż szkoda powstała podczas przewozu. Bardzo ważne jest, aby prawidłowo opisać w tym protokole stan opakowania oraz zamieścić wszelkie informacje, które pomogą wykluczyć udział Klienta w spowodowaniu szkody.
- W protokole szkody transportowej w uwagach Klient powinien zaznaczyć, że sprzęt był zapakowany w oryginalny karton producenta z wypełniaczami oraz karton zewnętrzny także z wypełniaczami. W przypadku, gdy protokół szkody będzie spisany niepoprawnie, protokół będzie niekompletny, Klient pominie w nim ważne informacje dotyczące stanu opakowania zewnętrznego itp. może zachodzić prawdopodobieństwo, iż szkoda powstała u Klienta, a nie podczas transportu. W takiej sytuacji Sprzedający będzie rozpatrywał reklamację indywidualnie i może uwolnić się od odpowiedzialności za szkodę spowodowaną przez Klienta. Prawidłowo sporządzony protokół szkody, znacznie usprawni złożenie reklamacji w firmie kurierskiej, a tym samym przyspieszy wysyłkę nowego towaru do Klienta lub zwrot należności.
- Klient może odmówić przyjęcia uszkodzonej przesyłki. W takim wypadku należy niezwłocznie powiadomić o tym fakcie Sprzedawcę.
§ 10
- Oferowane w Sklepie Towary są objęte gwarancją producenta lub importera obowiązującą na terenie Polski. Zasady gwarancji określa dokument gwarancyjny lub opis na stronie internetowej.
- Wadliwy towar winien być należycie zapakowany wraz z wszelkimi dodatkami, które Klient otrzymał przy dostawie (akcesoria, instrukcje, itp.). Do towaru należy dołączyć kopię dokumentu zakupu, który jest podstawą reklamacji, opis problemu i odesłać przesyłką pocztową na adres Sprzedającego.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni od jej otrzymania. Termin ten może zostać przedłużony przez samego gwaranta o okres 30 dni.
- Decyzja w przedmiocie reklamacji zostanie przesłana klientowi na wskazany przez niego adres elektroniczny w terminie 14 dni od daty otrzymiania przez Sprzedającego reklamacji, z zastrzeżeniem postanowień ust.3. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji Klient o odmowie zostanie poinformowany elektronicznie na adres wskazany w formularzu zamówienia.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji, Towar zostanie naprawiony lub wymieniony na nowy. Jeżeli wymiana lub naprawa są możliwe, Kupujący otrzyma zwrot uiszczonej należności. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji towar zostanie wysłany ponownie na adres Kupującego i Kupujący zostanie obciążony kosztami ponownej przesyłki Towaru.
- Reklamacje ilościowe rozpatrywane są do 7 dni od daty otrzymania towaru.
§ 11
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwemSklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez Administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacjiUmowy sprzedaży , a jeśli Klient wyrazi na to zgodę, także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowegomogą być:
- w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowymze sposobu dostawy przesyłką kurierską: Administrator udostępnia zebrane dane osobowa Klienta wybranemu pośrednikowi realizacującemu przesyłki na zlecenie Administratora,
- w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowymze sposobu płatności elektronicznej, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta , wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niepodanie danych wskazanych w Regulaminieniezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia przedmiotowej umowy.
- Szczegółowe wytyczne w zakresie RODO Sprzedawcy dostępne są na stronie internetowej : https://optident.pl/polityka-prywatnosci, https://optident.pl/szkolenia/regulamin-szkolen.
§ 12
- Składając Zamówienie Klient akceptuje powyższy regulamin, z którym zapoznaje się przez zawarciem Umowy Sprzedaży,
- Wszystkie wymienione produkty i nazwy są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.
- Zawartość Sklepu nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 543 kodeksu cywilnego. Informacje dotyczące produktów reprezentowanych na stronie Sklepu są zgodne z danymi katalogowymi producentów. Sklep zastrzega sobie prawo do ewentualnych błędów.
- Niniejszy Regulamin stanowi integralną część umów zawieranych przez Sklep z Klientami Umów Sprzedaży. Regulamin jest udostępniony Klientom nieodpłatnie za pośrednictwem witryny internetowej w formie, która umożliwia pobranie i wydrukowanie niniejszego Regulaminu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn , za które uznaje się : zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów realizacji Umów w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na postanowienia niniejszego Regulaminu.
- W sprawach nie uregulowanych w niniejszymRegulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności kodeks cywilny, ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną, rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz ustawy o ochronie danych osobowych.
- Wszystkie ewentualne spory będą rozstrzygane przez Sąd właściwy dla miejsca siedziby Sprzedawcy: Optident Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu.