Start > Serwis > Procedura postępowania w razie przestoju sprzętu

Procedura postępowania w razie przestoju sprzętu

Procedura postępowania - RTG

PROCEDURA URUCHOMIENIA APARATU 

Jeżeli aparat był nieużywany przez okres dłuższy niż 7 dni, to przed wykonaniem pierwszego badania, konieczne jest wdrożenie następującej procedury.
Dla aparatu CS 2100*:

 

1. Ustawiamy następujące parametry : 60 kV – 7 mA – 0.1 s. Wykonujemy ekspozycję.

2. Ustawiamy następujące parametry : 60 kV – 7 mA – 0.5 s. Wykonujemy ekspozycję.

3. Ustawiamy następujące parametry : 60 kV – 7 mA – 1 s. Wykonujemy ekspozycję.

4. Ustawiamy następujące parametry : 60 kV – 7 mA – 1 s. Wykonujemy ekspozycję.

 

*Aparat CS 2100, ma stałe parametry kV oraz mA, regulujemy tylko parametr czasu.

 

Dla aparatu CS 2200*:

 

1. Ustawiamy następujące parametry : 60 kV – 7 mA – 0.1 s. Wykonujemy ekspozycję.

2. Ustawiamy następujące parametry : 60 kV  -7 mA – 0.5 s. Wykonujemy ekspozycję.

3. Ustawiamy następujące parametry : 60 kV – 7 mA – 1 s. Wykonujemy ekspozycję.

4. Ustawiamy następujące parametry : 70 kV – 7 mA – 0.1 s. Wykonujemy ekspozycję.

5. Ustawiamy następujące parametry : 70 kV – 7 mA – 0.5 s. Wykonujemy ekspozycję.

6. Ustawiamy następujące parametry : 70 kV – 7 mA – 1 s. Wykonujemy ekspozycję.

 

*Do uzyskania odpowiednich czasów, niezbędne jest przestawnie aparatu w tryb manualny. Używamy przycisku zmiany trybu, zlokalizowanego po prawej stronie sterownika, włączając program ‘’ręki’’.

 

Dla aparatów z serii 9xxx i 8xxx (panorama oraz 3d)* :

 

1. Wybieramy tryb panoramy.

2. W zakładce Patient, wybieramy program 2 z kolei (kobieta).

3. Ustawiamy następujące parametry : 68 KV – 4 mA  Wykonujemy ekspozycję.

4. Ustawiamy następujące parametry : 70 KV – 5 mA Wykonujemy ekspozycję.

5. Ustawiamy następujące parametry : 73 KV – 8 mA Wykonujemy ekspozycję.

6. Ustawiamy następujące parametry : 80 KV – 10 mA Wykonujemy ekspozycję.

 

*Jeśli parametry kV różnią się od podanych, wybieramy najbardziej zbliżone. Po wykonaniu procedury, wyłączamy i włączamy ponownie panel sterowania. Sprawdzamy czy parametry trybu na którym wykonywaliśmy procedurę wróciły do właściwych. W przypadku braku zmiany, naciskamy ikonę ‘’i’’ w lewym górnym rogu. Wybieramy opcję ‘’reset of the values’’lub  ‘’resetting anatomy setting’’.

Procedura postępowania - UNIT STOMATOLOGICZNY

UKŁAD SSĄCY:

1. Wyczyścić lub wymienić sitko ssaków na nowe.

2. Ustawić unit w wysokiej pozycji.

3. Przeprowadzić standardową dezynfekcję ssaków (najlepiej płynem OROTOR PLUS firmy DURR DENTAL zalecanym przez A-dec).

4. Przeprowadzić dezynfekcje spluwaczki.

5. Po upływie min pół godziny przepłukać system ssący letnią wodą (ok. 2 litry).

6. Przy otwartych zaworach rękojeści ssaka i ślinociągu uruchomić ssaki/pompę ssącą na 2-3 min, tak żeby pompa wyssała zalegającą ciecz w układzie ssącym.

7. Wyczyścić sitko przy pompie.

8. Po dezynfekcji ssaków i przepłukaniu wodą sprawdzić stan sitka ssaków w unicie – jeśli jest brudne, wyczyścić lub wymienić na nowe.

9. Rękojeść ssaka i ślinociągu rozebrać, wyczyścić, nasmarować smarem silikonowym, złożyć.

KOŃCÓWKI STOMATOLOGICZNE:

1. Dobrze naoliwić końcówki.

2. Założyć na unit i uruchomić je po kolei na kilkanaście sekund z założonym wiertłem z włączonym sprayem wodno-powietrznym.

3. Ściągnąć końcówki z rękawów, ponownie je naoliwić i odłożyć główką w dół.

 

UKŁAD WODNY UNITU:
Mimo stosowania tabletek A-dec ICX należy:

1. Opróżnić butelkę na wodę destylowaną i ją wysuszyć.

2. Nasmarować oring gniazda butelki na wodę destylowaną.

3. Założyć suchą butelkę i spuścić całą wodę z dmuchawki lekarza i asysty.

4. Uruchomić rękaw turbinowy (bez turbiny) z włączonym sprayem wodno-powietrznym tak długo, aż przestanie z rękawa lecieć woda.

5. Tak samo postąpić z pozostałymi rękawami (bez końcówek) jak z rękawem turbinowym.

ZASADY OGÓLNE:

1. Tapicerkę unitu, stołków lekarza i asysty umyć i zdezynfekować (najlepiej środkami FD-360, FD-366 firmy DURR DENTAL lub Praxipolish® Plus firmy HAGER WERKEN zalecanymi przez A-dec), po przeprowadzonych  czynnościach przetrzeć tapicerkę wilgotnym ręcznikiem papierowym.

2. Wszystkie miejsca delikatne i wrażliwe umyć i zdezynfekować środkiem FD-366. https://youtu.be/GiU-xkZVWoA

3. Wyłączyć pompę ssącą.

4. Wyłączyć kompresor i spuścić z niego powietrze (zbiornik kompresora zostawić pusty).

5. Zakręcić wodę podłączoną do unitu, a nawet w całym gabinecie.

6. Wyłączyć unit.

7. Wyłączyć bezpieczniki w skrzynce elektrycznej od unitu pompy i kompresora.

Jeśli masz pytanie, jesteśmy do Twojej dyspozycji.
Wypełnij poniższy formularz.

    Imię i nazwisko:
    Adres email:
    Numer telefonu:
    Miejscowość:
    Typ zgłoszenia:
    Twoja wiadomość:
    miejce na newsletter
    0
      Podgląd koszyka
      Koszyk jest pustyWróć do sklepu
      Right Menu Icon